مرداب هسل

مرداب هسل و آبشار شرشر، زیبایی بی‌نظیر طبیعت چالوس

از تهران 1 روزه

هر وقت صحبت از یک مرداب میشه آدم یاد یه جای زشت و بدمنظره میفته! اگه شما هم جزء این دسته از افراد هستین، باید بگم با دیدن مرداب هسل خواهید فهمید که سخت در اشتباهید!

مرداب هسل یکی از دیدنی‌های چالوس محسوب میشه. وقتی از تهران راه میفتی به سمت چالوس بعد از دیدن مناظر طبیعی و جاده‌ی زیبای چالوس، به مرزن آباد میرسیم. بعد از مرزن آباد باید 20 کیلومتر دیگه ادامه به سمت چالوس ادامه داد. مقصد سفر روستای طلاجو باید باشه. روستای طلاجو حدودا 5 6 کیلومتر با چالوس فاصله داره.

برای دیدن ویدیویی از مرداب هسل که گروه جمه صب درست کردن روی این لینک کلیک کنین.

ما صبح زود روز پنجشنبه از تهران به سمت مرداب هسل راه افتادیم. فصل پاییز بود و هوا گرم نبود. برای همین جاده‌ها هم خلوت بود و ترافیکی در کار نبود. ما توی یک رستوران معمولی توی جاده‌ی چالوس صبحونه زدیم. املت خوردیم و مبلغش خیلی معمولی بود. ارزون نبود ولی اصلا هم گرون محسوب نمیشد. حدود 4:30 ساعت تا روستای طلاجو راهمون طول کشید. حدودا 5 کیلومتر مونده بود به چالوس وارد جاده فرعی روستای طلاجو شدیم. تا خود روستا جاده آسفالت بود. ماشین رو توی روستای طلاجو پارک کردیم و وسایل‌مون رو برداشتیم و کوله‌ها رو انداخیم پشتمون و راه افتادیم به سمت مرداب هسل. اونجاها مسافر زیاد میره واسه همین مردم محلی خیلی با مسافرها و کوله‌به‌پشت‌ها خوب بودن و برخوردشون عادی بود. محل پارک ماشین به نظر امن میرسید. البته ما چون قرار نبود شب بمونیم خیلی هم نگران ماشین نبودیم. شاید بهتر باشه اگه قصدتون کمپ کردن اطراف مرداب هسل هست و با ماشین شخصی رفتین، حواستون به امنیت ماشین باشه.

از روستای طلاجو تا مرداب هسل پیاده روی کردیم. فاصله‌ش حدود 30 دقیقه پیاده‌روی بود و ما البته بیشتر طول دادیم. چون وسط راه وامیستادیم و عکس میگرفتیم و از طبیعت زیبا لذت میبردیم. محیط جنگل واقعا جذاب بود و البته راه رفتن باعث میشد خیلی سردمون نشه. این جنگل نوردی واقعا جذابه و هیجان انگیز.

به مرداب هسل که رسیدیم به خاطر فصل سرما، خیلی خلوت‌تر از اون چیزی بود که توی عکس‌ها میدیدیم. از این جهت واقعا خوب بود برامون. ما میخواستیم برای ناهار بریم چالوس، واسه همین صبحونه رو سنگین زده بودیم. کنار مرداب هسل بساطمون رو پهن کردیم و چایی و خوراکی گرم برای خودمون درست کردیم. با طناب به درخت تاب وصل کردیم و حسابی کنار مرداب تاب بازی کردیم. حدود یک ساعتی هم توی جنگل راه رفتیم و به کشفیاتمون ادامه دادیم. میدونستیم که اون اطراف آّبشار شرشر هست. با کمک یه گروه دیگه که اومده بودن مسیر آبشار رو فهمیدیم و یه سر تا آبشار شرشر هم رفتیم. خیلی آب زیاد داشت. آبشار شرشر یه آبشار نه چندان بزرگه که لابه‌لای درختای جنگل پنهون شده.

بعد از ظهر، قبل از اینکه گشنگی خیلی بهمون فشار بیاره و هوا تاریک بشه، مرداب هسل رو رها کردیم و راه افتادیم به سمت ماشین. از روستای طلاجو رفتیم به سمت چالوس و اونجا کنار دریا توی رستوران ناهار خوردیم و بعدش کنار دریا لش کردیم! حدود ساعت 8 شب هم به سمت تهران راه افتادیم. آخر شب تهران بودیم.