سقالکسار، آبشار دودوزن، قلعه رودخان

حلیمه جان، سراوان گیلان، سقالکسار، شفت، آبشار دودوزن

از تهران 2 روزه

سفر طبیعت گردی به روستاهای جذاب اطراف رشت مثل حلیمه جان، سراوان، و سقالکسار و آبشار دودوزن

استان گیلان جزء سرسبزترین استان‌های کشوره و مقصد سفرهای بسیاری از مردم تهران محسوب میشه. به خصوص برای اون افرادی که میخوان از تعطیلات انتهای هفته استفاده کنن و حال و هواشون رو عوض کنن.

همیشه در اطراف شهر رشت طبیعت بی‌نظیری منتظر ماست. ما صبح روز پنجشنبه از تهران به سمت همین طبیعت زیبا راه افتادیم. مقصد اول ما روستای حلیمه جان بود. روستای حلیمه جان نزدیک شهر رشته و چند کلیومتر بعد از رستم آباد قرار داره. میخواستیم طبیعت زیبای روستای حلیمه جان رو از نزدیک ببینیم. قبل از ظهر به روستای حلیمه جان رسیدیم و مستقیم رفتیم به سمت دریاچه حلیمه جان. بساطمون رو کنار دریاچه پهن کردیم و همونجا صبحانه‌مون رو کنار دریاچه خوردیم. بعد از گشت و گذار کنار دریاچه، و عکاسی از طبیعت چشم‌نواز این روستا و دریاچه، حلیمه‌جان رو به مقصد سراوان ترک کردیم. به سراوان که رسیدیم صرفا یه دور مختصر توی منطقه زدیم ولی با اینکه جای جذابی برای گشت و گذار بود، به سمت سقالکسار به مسیرمون ادامه دادیم. هدفمون این بود که کنار دریاچه سقالکسار کمپ کنیم.

توی مسیر به شفت رسیدیم و همونجا آدرس یه رستوران خوب رو از یه آشنایی گرفتیم و رفتیم ناهار. قیمتش خیلی بالا نبود ولی خب ارزون هم نبود. از بدی‌های مناطق پر توریست اینه که قیمتا یک کمی از جاهای مشابه بیشتر میشه. بعد از ناهار شفت رو به مقصد سقالکسار ترک کردیم. بعد از حدود نیم ساعت رانندگی به سقالکسار رسیدیم. طبیعتش فوق‌العاده بود و کلی جای دبش و عالی برای کمپ کردن پیدا کردیم. اما متاسفانه بهمون اعلام کردن که اطراف سقالکسار کمپ کردن ممنوع شده! واسه همین بعد از یه استراحت کوتاه و چایی درست کردن کنار دریاچه، برای اینکه به تاریکی هوا نخوریم سقالکسار و زیباییش رو رها کردیم و راه افتادیم به سمت قلعه رودخان

برای دیدن ویدیویی جذاب از طبیعت زیبای سقالکسار روی این لینک کلیک کنین. البته این ویدیو توی یه روز خیلی شلوغ و وسط تعطیلات بهار گرفته شده. قطعا روزهای معمولی اینقدر هم شلوغ نیست!

به قلعه رودخان که رسیدیم سریع دنبال جای کمپ کردن گشتیم و یه جای امن و خوب پیدا کردیم. یکم که هوا تاریکتر شد غذا نودل درست کردیم و دور و برمون چندتا گراز دیدیم. ولی مطمئن بودیم به سمت‌مون نمیان چون تا پا شدیم فرار کردن! توی پارک جنگلی نگهبان هم بود و از این جهت در مورد انسان‌ها هم امن محسوب میشد. صبح روز بعد صبحونه رو همونجا توی کمپ زدیم و وسایلمون رو گذاشتیم توی ماشین. از پله‌های قلعه رودخان رفتیم بالا و به قلعه‌ی زیبایی که اون بالا بود رسیدیم. واقعا معماری عجیب و فوق‌العاده‌ای داشت و با اینکه چیز زیادی از خود بنا نمونده بود ولی باز هم ترکیب یک قلعه در نوک کوه‌های جنگلی و پر از درخت واقعا جذاب و جالب بود.

از بازار قلعه رودخان هم دیدن کردیم ولی متاسفانه جز لواشک و یه سری خوراکی‌های محلی که خانم‌های محلی میپختن، مثل کشک بادمجون و کباب شامی، چیز جذاب دیگه‌ای نبود. ما هم یکم ته‌بندی کردیم و واثعا خوشمزه بود غذاهاشون و البته ارزون هم بود. بعدش ماشین رو ورداشتیم و رفتیم به سمت آبشار دودوزن.

از قلعه رودخان تا آبشار دودوزن حدود یک ساعت با ماشین راه بود. توی جاده از یه رستورای که با فوراسکوئر پیدا کرده بودیم ناهار خوردیم. و بعدش مسیرمون رو به سمت آبشار ادامه دادیم.

برای دیدن ویدیویی از مناظر طبیعی آبشار دودوزن اینجا رو کلیک کنین.

تا عصر در آبشار دودوزن موندیم و کمی هم طبیعت گردی کردیم. ریه‌هامون رو با اکسیژن زیاد و هوای تمیز پر کردیم و عصر روز جمعه آبشار دودوزن و تمام قشنگیای گیلان رو گذشاتیم و به سمت تهران راه افتادیم. آخر شب به تهران رسیدیم.